Perancangan Sistem Informasi Voice Of Costumer Berbasis Android pada Dealer PT. Dunia Barusa Meulaboh

Adi Ahmad, Rizal Amri

Abstract


PT. Dunia Barusa is one of the largest companies in Aceh which is engaged in motorized vehicles or better known as car sales, service and spare parts. As a large company, PT. Dunia Barusa strives to continue to provide better service to its customers and maintain its relationship with its customers and potential customers. However, there are problems in terms of service and vehicle work processes when customer service. The problem is how customers/prospective customers can be served properly and correctly according to predetermined standards. So that is necessary for an application to get the voice of the customer in order to easily know the customer is satisfied or not satisfied after the vehicle is serviced. In this study, researchers used an Android application as a data processing medium to obtain information on customer satisfaction with existing services in Barusa World so that the information system was used as a benchmark in improving quality and meeting customer satisfaction.

Full Text:

PDF

References


PT. Dunia Barusa adalah salah satu perusahaan terbesar di Aceh yang bergerak dalam bidang kendaraan bermotor atau yang lebih dikenal penjualan mobil, service dan suku cadang. Sebagai sebuah perusahaan besar, PT. Dunia Barusa berusaha untuk terus memberikan pelayanan yang lebih baik kepada pelanggannya dan menjaga hubungannya dengan para pelanggannya dan para calon pelanggannya. Namun terdapat masalah dalam hal pelayanan dan proses pengerjaan kendaraan ketika pelanggan service. Masalah tersebut adalah bagaimana para pelanggan/calon pelanggan dapat dilayani secara baik dan benar sesuai standar yang telah ditetapkan. Maka itulah diperlukan suatu aplikasi untuk mendapatkan suara pelanggan agar dapat dengan mudah mengetahui pelanggan sudah puas atau tidak puas setelah kendaraannya service. Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan aplikasi android sebagai media pengolahan data untuk mendapatkan informasi kepuasan pelanggan terhadap pelayanan yang ada di Dunia Barusa sehingga sistem informasi tersebut dijadikan tolak ukur dalam meningkatkan mutu dan memenuhi kepuasan pelanggan




DOI: http://dx.doi.org/10.30645/j-sakti.v5i1.322

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


J-SAKTI (Jurnal Sains Komputer & Informatika)
Published Papers Indexed/Abstracted By:

Jumlah Kunjungan :

View My Stats